lördag 4 april 2009

Städdags - tråkdags


Det är städdags igen. Finns det något tristare? Vi borde börja på, bara för att få det gjort någon gång. Iställer sitter jag och glor genom fönstret på dessa två vackra träd ute på vår bakgård.

Snart är det ju sommar, och då får man flytta ut på bakgården istället. Man lagar mat ute, man äter ute, man solar ute, man läser ute och man skriver ute. Man kan också sova ute, någon i familjen skulle en gång sova i tält här ute på bakgården.

Men det blev till intet. Myggen surrade och stacks, och traktens katter hade samling på vår bakgård. Katterna hade hoppat på tälttaket...

Så uteliggarna kom in istället.

Fast nu var det ju städningen istället. Jag såg igår på ett jättebra program - Berg flyttar in hos Pernilla Wahlgren.

Pernilla bor verkligen fint, nästan som i ett slott. Inomhus var det också fint och stökrörigt. Som här då, alltså. Pernilla och jag har i övrigt samma stil att hela tiden plocka undan saker, samtidigt som vi rör oss genom huset. Städa samtidigt som man gör annat, alltså.

Förresten så är det ständigt rörigt i ett hus där det bor många barn. Det vet jag, jag har erfarenhet på det området. Tack ändå Pernilla, för att du ställde upp och visade upp dit hus utan att ha tagit dit en städfirma först.

Nu kan jag se på stökröran med nya ögon, till och med kändisar visar upp sitt hem med stökröra och allt. Stökröra är normalt.

Jag tror det får räcka med att dammsuga idag, köket och toaletterna skurade jag redan igår. Sedan tar alla hand om sin egen stökröra. Det kommer att bli jättefint här.

Inga kommentarer: