tisdag 15 maj 2012

Då får Molly Nutley flytta ihop med Calle Sterner



Let`s dances egna sötisar. Ingen kan dansa vals som de två, jag tror inte ett öga var torrt när de dansade till Bryan Adams (Everything I Do) I Do It For You. Åtminstone låg jag själv bekvämt där i tvsoffan och stortjöt, så rörd var jag.

Betänk att Molly endast är sjutton år gammal. Vilken talang hon är, Helena och Colin har all anledning vara stolta. Underbarnet dansar som en gudinna, hon har karisma, egen (rock)stil och sin Calle, även om dansparet ännu smått hymlar om saken.

Jag skulle tro att turturduvorna redan mer eller mindre bor ihop. De säger ju att de tillbringar all sin tid ihop (under täckmanteln att de alltid dansar eller tränar), så var och en får ju tyda det som man vill. Sötisarna, ja ja.

Lycka till, sötaste paret i Let´s dance. Jag börjar mer och mer tro att just ni kommer att ta hem hela tävlingen.

30 kommentarer:

Ellis sa...

Hej!
Jag missade senaste omgången, torsdagar är det middag med gänget! =)
Ska bli spännande att se hur det går nu, måste ev kolla in play på tv4! =)
Kram Elenor

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med i det du skriver. Det riktigt lyser av kärlek kring dem. Molly är väl lite för blyg att visa i tv vad hon känner. Men det kommer nog :)

Smörblomma sa...

Anonym: Jag tror att de är starka kandidater att bli "Årets par 2012" som väl kommer i slutet av året i någon tidning.

Molly kommer nog att börja visa mera av sina känslor när Let´s dance hysterin väl har lagt sig, ja ett vackert par är de :)

Anonym sa...

Det skulle vara kul om de lyckades ta hem alltihop. Anton är duktig men lite för självsäker och "kylig" på nåt sätt.

Nett sa...

Ser inte programmet så jag har inte sett hennes talang. Kan bara ana genom det du skriver :) Hoppas att du får en fin dag. Kram

Smörblomma sa...

Anonym: Jag börjar också tro allt mer på Molly. Hon går hem hos svenska folket, dansar sig rakt in i deras hjärtan.

Kommer Molly till final tror jag att det kommer att avgöra, vem det än blir hon står emot. Den som vinner måste vara både duktig och folk kär, ja som Molly, alltså :)

Fenixmonas sa...

Har ju inte sett programmet...men hålls ju ajour av dig. Kramiz

Anonym sa...

Ser på LD:s hemsida att de får en fin låt att dansa till även i morgon. Det kommer säkert att bli inlevelse och romantik :)

Smörblomma sa...

Anonym: Kan knappt bärga mig, hur ska det gå imorgon?! ;) Inlevelse och romantik kommer det helt klart att bli, det ligger ju naturligt till för paret :)

Ninja sa...

Jag har sett ett par avsnitt men missat det mesta......
Det är nog lätt att bli kär när man umgås så intimt en tid.....men hur går det sedan, när festen åter är vardag?

Augusta sa...

Jobbar alltid då programmet går men då jag har sett tycker jag att hon är söt. Mycket snyggare än sina föräldrar. Gillar inte hennes mammas utseende och inte direkt hennes pappas heller :)

Men sjutton år. Det är exakt vad min dotter är. Skulle aldrig tillåta henne vara tillsammans med en 23 åring. Rätt många år i den ålder. Min dotter är också snygg, charmig, duktig i skolan, arbetar på fritiden, har killar som gillar henne och som hon ibland dejtar. MEN ändå fortfarande ett "barn" på väg till vuxenlivet och rätt barnslig. :)

Trevlig söndag!
Kram

Anonym sa...

Vad som fungerar för en kanske inte fungerar för den andra. Alla är vi olika. Min dotter och hennes kille har samma ålderskillnad. Inga problem. De har varit tillsammans i två år och hon är 19 nu och jag känner mig inte oansvarig som förälder.
Tror Molly och Calle kan hantera det där bra, men det är ju min åsikt ;)

Smörblomma sa...

Anonym: Japp, Molly och Calle hanterar det här fantastiskt, med tanke på hur påpassade de är av media och hela svenska folket :)

Och tänk att de fortfarande är med i tävlingen, puh nu får man pusta ut igen en vecka. Det ska bli så intressant att se, TÄNK IFALL DE VINNER HELA TÄVLINGEN!?

Anonym sa...

Tror inte så mycket på Mollys kommentar i Nyhetsmorgon. Nåt måste hon ju säga (under press från intervjuaren). Kanske också gör att det blir lite lugnare kring dem ett tag.
Men som i tidigare säsonger så visar det sig nog i finalen ;)

Smörblomma sa...

Anonym: Aha, jag såg inte på Nyhetsmorgon, fast där kan de väl få en att ungefär säga precis vad som helst ;)

Ja, jag väntar såå på finalen :)

Anonym sa...

Kristin K pressade henne på om de är ett par eller inte och då sa Molly att de inte var det. Inte så lätt för henne...Hade kanske varit annat om Calle varit med.
Förstår inte heller varför de skulle ta upp det. Hon var ju där för att prata om nåt helt annat.

Men det blir väl lugnare för dem sen :)

Smörblomma sa...

Anonym: Media är ute efter rubriker och sensationer förstås... :)

Jag tror nog att Molly hade svarat annorlunda ifall Calle varit med där som stöd :)

Anonym sa...

Ja det blir spännande att se vad som händer i finalen ;)Tony gjorde dem lite ställda i senaste programmet också. Såg dem i Nyhetsmorgon i morse och Calle gav Molly väldigt varma blickar :)

Anonym sa...

Nu spammar jag dig lite, sorry! Såg att deras showdans blir "En jävel på kärlek" Är väl nån tanke bakom ;))

Smörblomma sa...

Anonym: Inte spammar du, inte :) Det är bara roligt med kommentarer och diskussioner!

Visst blev Molly ställd när Tony pratade på där senast, nä nä de är har nog något mera och äkta ihop, de unga tu :)

Tänk ifall de går och vinner hela tävlingen... Snart VET vi!

Anonym sa...

Ja det blir spännande :)

Anonym sa...

Ingen vinst tyvärr. Men inte helt oväntat att Anton tog hem det.
Var nästan en kärleksförklaring från Calle i inslaget innan pason. Men "de närmare detaljerna" tar de ju inte i tv så klart.

Smörblomma sa...

Anonym: Nej, det blev folkets storfavorit Anton som tog hem det :) Men Anton är jätteduktig, helt otroligt hur han har lärt sig dansa och på så kort tid.

Molly var ju också som vanligt jätteduktig, hon är en stjärna som det riktigt lyser om.

Anonym sa...

Verkar som att de ska åka till London på sem snart ;)

Smörblomma sa...

Anonym: Jag VISSTE det, att de var ett par på riktigt och att de kommer att hålla ihop fast Let´s dance är slut :)

Anonym sa...

Bor du i södra Sverige så kan du fara till Mullsjö på fredag. Calle och Molly ska uppträda på Åros Kvarn, och sen blir det prova-på med Calle. Molly får hålla hårt i honom då för alla damer som vill dansa ;)

Smörblomma sa...

Anonym: Näpp, jag bor i Finland, så det blir nog inget av med det. Fast det kunde ju ha varit roligt förstås att ha sett dem live :)

Anonym sa...

Här får du något att titta på iallafall :)
http://www.falkopingstidning.se/bildspel/7784/molly-och-calle-dansade-i-aras

Anonym sa...

Här är ett nytt foto på dem :)

http://www.improveme.se/new/vimmel/2012-07-05/marstrand#4

Smörblomma sa...

Anonym: De är bara för söta ihop. Undrar om de håller ihop än, det kan ju inte alla gånger vara så lätt med allas ögon på sig.