söndag 6 maj 2012

Stora vårrengöringen - hela dig, din personliga väg till hälsa



Våren visar äntligen upp sig på riktigt och nu dyker stora vårrengöringsplanerna, på alla plan upp. Nu ska ett nytt, trevligare och hälsosammare liv startas upp. Känns det igen? Bra! Då kan vi ju göra det tillsammans.

Från en hyfsat rörlig person som jag, som under vinterns sista månader allt mer övergått till soffpotatisläge är det nu läge att resa sig upp och igen känna rörelsens glädje i alla sina lemmar. Observera att jag har ett rörligt jobb så det värsta soffsitteriet har jag på så sätt lyckats undvika, allt som allt skulle jag tro att stegmäteren visar en del tusen steg per dag redan nu som det är.

Men det räcker inte. Inte på långa vägar. Stegen är inte allt här i livet, nej istället är det mat, motion och mental hälsa som gäller, så följ med.

If you want to change the world, start with its centre, which is yourself.

More to read.

1 kommentar:

Ellis sa...

Hej!
Jag ska också jobba på den saken så snart min förkylning slutar plåga mig, men rör mig mer eller mindre ändå! =)
Kram Elenor