söndag 12 april 2009

Sjukdomen :(



Sjukdomen fortsätter att härja i huset, den byter bara näste. Från mellansonen, till äldste sonen, till mig. Ännu är det två i familjen som inte har insjuknat, vem står på tur härnäst?

Det har gjort jäv*a sjukt i halsen, och huvudet värker som f*n. Feber har jag också, igår kväll mätte jag upp 38,1. Eftersom jag ju då behövde ett sjukintyg, stack jag imorse iväg till HVC för att få mig ett.

Efter att ha suttitt ett tag i väntrummet, slapp jag till slut in i mottagningsrummet. Där blev jag undersökt i halsen, näsan, öronen och febern mättes.;37, 3 morgontemp.

Resultat: 1 dag sjukledigt (idag). Och ett vänligt "hoppas att du blir bättre snart".

Hoppas jag också. Verkligen välfungerande *not*.

För att övergå till något trevligare, så verkar ju våren ha kommit. Som synes på bilden så blommar det redan! Genast jag blir i skick skall jag dra igång vårarbetet ute i trädgården.

Inga kommentarer: