lördag 25 juli 2009

På G


Jag är på gång. Ibland går skapandet snabbare än vad man kan tro, allt beror på inspiration.

En psykologisk triller håller på att skissas upp. Människor, som på ytan lever helt vanliga liv, finner sig själva slitas med i forsens virvlar. Obarmhärtigt, obönhörligt dras det undangömda förflutna upp.

Det går inte att stoppa, slumpartade möten leder leder till oväntade händelser.

Ibland drivs människor till att göra saker, som ingen kunde tro om dem. Bara just på grund av de slumpartade mötena, att de råkade befinna sig på den platsen, just då.

Helt vanliga, tråkiga människor som bär på ett förflutet som inte tål dagsljuset, när det dras upp vid fel tillfälle...

11 kommentarer:

Emma-Lou sa...

Tack! Håret är uppsatt i en vanlig hästsvans och så ett enkelt diadem på det.

Smörblomma sa...

Emma-Lou: Åh, så fint i all sin enkelhet, jag måste prova. Jag har svårt att få till det med diadem, jag skall försöka ge det ännu en chans :)

Augusta sa...

Känns som vi hamnar högt upp i Finland, vid Muonio älv. Kram

Fenixmona sa...

Godmorgon i stugan denna söndag! Kåter som det kan utvecklas till något spännande! KramizKramiz

Smörblomma sa...

Augusta: Fotografiet är taget på svenska sidan i Pajala. Vad älven heter vet jag inte dessvärre, men vacker är den. Kram.



Fenixmona: Ja, jag hoppas också att jag får till det, det är en stor utmaning att skriva så att någon vill ge ut boken. Kramiz.

Augusta sa...

Godkväll! Jag tror älven heter Torneälv och sedan kommer Muonio älv. Kram

Smörblomma sa...

Augusta: Jo, den heter Torneälv, jag frågade just min man. Det var han som var där i Juni i år och tog bilderna som jag publicerar hej vilt här på bloggen, i brist på annat :)

Lappland är så himla vackert. Förut, innan barnen reste jag rätt ofta dit, det är något man skulle måsta återuppta... Kram.

annepauline sa...

Oj, ska du börja skriva en triller, låter jättespännande! Det var roligt när du skrev berättelsen om Arthur här på bloggen. - Javisst, är Lappland vackert, om det bara fanns arbete där skulle jag flytta upp direkt. Det är väl från Torneälv de tar isen till Ishotellet i Jukkasjärvi. Det är verkligen en mäktig skapelse.

Smörblomma sa...

annepauline: Oh hej, välkommen tillbaka! Ja, triller är spännande, det var jätteroligt att skissa upp människorna. Så nu fortsätter förarbetet.

Arthurberättelsen hade jag tänkt skriva mycket längre på, fast för tillfället står den lite stilla. Det var mest Kent och du som höll den igång, tack till er! Vet egentligen inte om det var några andra som orkade läsa den ;)

Mmm, Lappland är det finaste vi har här i Norden :)

Daniel sa...

Förflutna som man inte vill ska dras upp till ytan, men som tar tag i fötterna underifrån och kaster en i strömmen om man inte vågar se den.

Smörblomma sa...

Daniel: Precis så är det.