onsdag 31 oktober 2012

Världens Godaste Pannbiff



Jag har frysen prängfylld med älgkött. Då får man också börja tillreda av årets jaktfångst och middagen idag blev Världens Godaste Pannbiff, en lite modifierad variant av Dukanreceptet. Originalreceptet är Stefan Fagervalls "Älgbiffar smala."

Så här gjorde jag:

450 g älgfärs
1 lök (hackas)
2 tsk vitlökskross
1/3 burk creme bonjour cusine
1 msk havrekli (blandas med creme bonjouren)
3 ägg
2 tsk senap
lite matolja
salt, malen vitpeppar, grovmalen svartpeppar

Dela upp i 4 stora biffar som stekes i teflonpanna i lite matolja. Ätes med vitlökbollpotatis, även om jag själv åt bara biffen. Så gott.

2 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Ser väldigt gott ut! En biffvarianr som är helt ny för mig. Kramiz

Augusta sa...

Låter gott! Är det mannen som har haft jakttur?

Tyvärr, älgkött finns inte i min frysbox men köttet är gott :)

Kram