tisdag 2 oktober 2012

Favoritlunchen inom Dukans diet



Min favoriträtt inom Dukans diet är absolut fisk i (nästan) alla former. Fisk går att variera in i det oändliga. Tänk att jag inte har upptäckt det tidigare.

Tonfisk, eller varför inte tonfisk i tomatsås nedrört tillsammans med en burk keso naturell. En burk fettfri yougurt till. En komplett lunch, kan det bli enklare?

Eller lax, i alla former; rökt, gravad eller hur som helst. Ätes tillsammans med en burk keso med grillad paprikasmak. Åter igen fettfri yougurt till efterrätt. Gott, mättande och bra.

Så enkelt och hälsosamt.

4 kommentarer:

Ellis sa...

Fisk är klart min favorit också, i alla dess former, utom surströmming, stekt strömming och lutfisk. =)
Låter helt klart gott med dina blandningar! =)
Ha en fin kväll!
Kram Elenor

Nett sa...

Fisk älskar även jag, oxå i alla former, mest blir det lax här. så gott. Kram

Ninja sa...

Jag hade aldrig hört talas om Dukandiet så jag googlade massor.
Det lät svårt i början men efter par veckor verkar det helt ok.....

Augusta sa...

Aha, en diet som jag inte hörts något om.

Sardiner i burk är också gott. Och nyttigt.

Nu är väl Nisse glad då matte äter mycket fisk. För han får väl smaka han också ..... :)

Kram