torsdag 4 oktober 2012

I cruisefasen och när allt är hallelujah!



I Dukans diets cruisefas kan man äta i mitt tycke ganska normalt. Tänker inte lägga in några listor här på vad man kan och får äta, det får ni googla då det finns gott om dessa på nätet.

Det jag ändå slås av är att man ju får äta så gott och mångsidigt. Som frukosten idag: 2 ägg delade i halvor med creme bonjour cusine och tomatskivor på. Fettfri yougurt med havrekli och linfrö. Bubbelvatten och kaffe till. Kan det bli bättre?

Mellanmål vid halv tio: Vaniljkvarg.

Lunch; sallad på: Sallad, gurka, tomat, keso grillad paprika, räkor och ägg. Fettfri yougurt till efterrätt.

Massor av te och bubbelvatten under arbetsdagen. Gott och mättande, eller hur?!

Imorgon ska jag byta ner mig en storlek i arbetskläder.

4 kommentarer:

Nett sa...

Det lät ju inte dumt att byta ner sig i storlek på arbetskläderna, då kan det ju bara vara bra. Eller hur :) Kram

Tommy sa...

Det låter gott.
Jo jag får väl snart uppdatera lite:)

Ellis sa...

Låter som att du bara äter en massa gott! =)
Kanske värt att testa någon gång!
Kram Elenor

Ninja sa...

Wow, vad kul att kunna byta ner sig...för mig är det tvärtom tyvärr, men jag tar det hela med ro. För vikten ligger still i alla fall även om fettet omfördelar sig.