torsdag 7 juni 2012

Semester 2012


Hå hå ja. Det är nästan så jag glömmer bort att jag ju faktiskt har semester. Hur kan man förbise en sådan sak, kan man kanske fråga sig. Jo, för att:

Vädret har hittills varit skit. Regn, köld och blåst har hört till vardagligheterna. Tur att jag är en människa som inte bryr mig så mycket om väder då, så länge det inte handlar om extrem köld kallare än tio minusgrader. Tur att det inte är så nu.

Hela första semesterveckan gick åt till att städa inför studentfesten. Kolla utemöblerna, är det inte fina i all sin enkelhet? Jag städade och ordnande två utesitt-möblemanggrupper till också, men ack, studentdagen blev garanterat junis kallaste, regnigaste och blåsigaste dag. Så sittgrupperna utomhus förblev oanvända under festdagen.


Jag har haft så mycket övrigt att ordna med också. Ja, ni skulle bara veta och ingen orkar läsa om vardagsdravel om allt restarbete som blivit över under de senaste månaderna som man måste ta itu med heller.


Man måste ju vila också under sin semester. Det har jag hunnit med, det är högprioritering. Två och en halv vecka har jag kvar av semestern, men ingen panik, jag har ju en vecka till också senare i sommar.

3 kommentarer:

Ellis sa...

Hej!
Min börjar den 15:e, ska bli skönt att vara ledig i sommar!
Ingen färd över till denna sidan i sommar?
Hoppas vädret blir bättre! =)
Kram Elenor

Nett sa...

Så du har redan börjat din semester. Själv jobbar jag en vecka till, men det känns som det redan är för tidigt ändå. Med tanke på vädret, så kallt. Tur att man har veckan till Turkiet i Augusti att vänta sig utifall att. Ha en fin helg. Kram

Augusta sa...

Kan vara skönt att göra saker som man inte har tid med annars :)

Det blir inte så att ni åker bort någonstans? Eller blir det eran fritidshus?

Vad du än gör, ha det trevligt :)

Kram