lördag 13 februari 2010

Gissa vad, del 2



Gissningsleken fortsätter :)



Det har kommit in en del svar om att de kjolklädda kanske:



1. Tillber något/någon

2. Dansar, eventuellt en dans till Solens ära, för att den skall vakna till liv igen

3. Brottas



Vilka fina, kreativa förslag, måste jag säga. Verkligen! Ganska så rätt också dessutom, fast inte helt och hållet :)



Försök att fortsätta och gissa, hur det kommer sig att vi står utomhus i tjugofyra graders kyla, en hel stor folksamling i mörkret, och vad det egentligen är frågan om!



Det är förresten jag som står och fotograferar så det blixtrar, där bak i folksamlingen :)

7 kommentarer:

Ellis sa...

Vad ska jag gissa på nu då, spex kanske! =)
Mår mycket bättre idag, så det är skönt!
Hoppas du har en fin kväll!
Kramar

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Okay jag gissar att detta är motsatsen till att gå på eld...dessa behärskar kylan...Kramiz

Nett sa...

Haha, de dansar nog in våren ;) Trevlig alla hjärtans dag till dig!

Kent sa...

Är dom transvestiter??

Tommy sa...

Jaha, nu såg jag att du var från Finland.
Du är så välkommen tillbaka.
PS. Det kanske är någon ny sorts ballongdans:)

Augusta sa...

Dom skall till Hawaii på semester. En liten uppvärmare innan :)

Tack till er båda för era kommentarer till min katthistoria.

Kramar till er båda också :)

Smörblomma sa...

Kent: Nej, det tror jag verkligen inte att de var. Iallafall så hade de meddelat att de var mjölkbönder, som måste hinna mjölka klart innan de kunde komma och sköta uppträdandet.

Dansgruppen -De små svanarna- var något som de sysslade med på fritiden!