torsdag 24 september 2009

Tillbaks igen...

Oj då. Det blev visst en liten ofrivillig bloggpaus för mig. Jag har råkat ut för datakrångel, min egen dator, den nya och fina krånglade och krånglade och krånglade i ett kör.

Den andra datorn då, där de flesta av mina bilder finns, började bara sega och sega och sega sig, och började tillslut hota att ge upp helt.

Hoppas bara att den inte hinner krascha, innan vi har hunnit rädda allt som finns där, och där finns verkligen MYCKET.

Den datorn har funnits som enda dator här i hushållet en gång i tiden, så där har alla vi fem något sparat. Hoppas verkligen att vi hinner rädda våra kära material, innan den ger upp helt. Vi har ju lyckats flera gånger förr, så varför inte nu också!

Men egen nya dator borde också fungera igen, fast det har varit en hel del krångel med vista programmet. Varför måste det nya bli krångligare än det gamla?

6 kommentarer:

Fenixmona sa...

Godmorgon vännen! Jag vågar inte tänka tanken på en datakrash...jag har ju ALLT här på min gamla dator!

Smörblomma sa...

Fenixmona: Godmorgon på dig :) För mig är det snarare en realitet att datorn kan kollapsa, det har redan hänt några gånger.Som tur är har vi fått det mesta räddat då det har hänt!

Fenixmona sa...

Min dator har väl en 7 år på nacken nu, bara skärmen är utbytt! Kramen

Nett sa...

Datakrångel är inget kul alls, det har man råkat ut för några ggr och det lär ju inte vara den sista heller. Kul att se att du är tillbaka!

Ellis sa...

Hoppas ni får ordning på datorn, inte kul när det strular så. Jag har sparat det mesta av mina saker på min externa hårddisk, för säkerhets skull. =)
Roligt att höra att det finns fler bokslukare! =)
Kram

Smörblomma sa...

Fenixmona: Det verkar vara upprett för oss den här gången nu också med datorn. Den är väl ungefär fem år gammal, men med många användare så ;) Kramen tibax



Nett: Usch för datakrångel :( Ja, det är roligt att vara tillbaks!



Ellis: Vi har också det mesta sparat på hårddisk, eftersom detta inte skulle ha varit första gången datorn skulle ha gett upp. Men alltid förlorar man ju något ifall katastrofen är framme :(

Bokslukare, oh ja :) Kram