fredag 21 mars 2014

System (SkrivPuff 21.03.2014)

Trashanken levde i ett förhållande ihop med Therese och de var förlovade. Tillsammans hade de det ibland bättre och ibland sämre. De hade också Bus-Benjamin tillsammans, världens sötaste snart tvååring. Han gjorde livet värt att leva, alltid så glad och en riktig charmör enligt alla. För Trashanken betydde Bus-Benjamin allt, ja han var navet Trashankens liv kretsade kring.

Sett till det var det ju egentligen inte konstigt att Trashanken tillbringade dagarna hemma med Bus-Benjamin medan Therese jobbade. Det var ju "det system som fungerade bäst, eller hur?" Therese kontrade med att "Benjamin är ju ändå på dagis när jag jobbar medan du går för dig själv här hemma!"

Det var sådant deras system var och ibland var det bättre, ibland sämre.



8 kommentarer:

Charlotte sa...

Det känns som att man vill in ännu längre i den här berättelsen. Jag hoppas få följa dem ett tag till.

Kalle Byx sa...

Håller med Charlotte. Vill veta mera.

Grå papegoja sa...

Åh, vad bra. Jag vill veta mer om dem.

Y sa...

Trashanken, jag vill också veta mer.

Augusta sa...

En ny berättelse på gång :)

Trevligt!

Ha en trevlig lördag!
Kram

Fenixmonas sa...

Aha, då förstår jag...fast nog tycker jag att deras system verkar väldigt ojämlikt...Kramiz

Ellis sa...

Spännande att få höra mer om dem! =)
Kram Elenor

Nett sa...

Hoppas på en fortsättning :) Kram