lördag 21 augusti 2010

Storfiskarn i byn!


Vad sägs?! Kolla in byns storfiskare. My son! 14 år gammal och redan ordentligt på G. Han for iväg redan på förmiddagen med sina kompisar för att fiska och är ännu ute i samma ärende.

Jag har redan ringt några gånger för att påminna om att maten är färdig, men killarna har ju som sagt dragit upp egen fångst ur havet, fyra fiskar fick de.

Sonen ringde hem och berättade stolt att han hade fått en jättestor abborre (??!!), och att de nu skulle grilla den i grillkåtan vid stranden. Jag frågade försynt om de kunde rensa fisken själva, vilket en i gänget nog kunde. Sedan frågade jag om de hade salt med, men då verkade sonen bara mest förvånad.

Hur som helst hade de grillat "abborren" och kanske de andra fiskarna också "nog ätit av den..." Utan salt, alltså.

Nu är han på väg hem för att äta pannkaka med jordgubbssylt och vispgrädde samt äppelpaj med vaniljsås. Man måste ju få efterrätt också!

8 kommentarer:

Ellis sa...

Härligt att de har fiskelycka! =) Låter som en god middag också!
Vi har varit och ätit buffé och jag är alldelens proppmätt nu! Ska lägga ut lite bilder på maten senare.
Ha en fin kväll!
Kramar

Fenixmonas sa...

Eget fiskafänge är guld värt! Fast salt är nog så viktigt och efterrätt måste han ju ha! Kramiz

Tommy sa...

Tycker det ser mer ut som en gädda:)

annepauline sa...

Det var ingen dålig firre, vad ska man med salt till när fisken får god smak av att man fångat och grillat den själv! Men nog tror jag han gillade efterrätten...

Nett sa...

Ahh, vilken fisk. Vi har liknande kort, fast jag har sonen med en krokodil i handen ute nu i bloggen.. Som du förstå nu är vi hemma, har haft det underbart och hade gärnat stannat lite längre än en vecka. Men ingen ide att sitta och klaga efter en underbar vecka. Hoppas att allt är bra med dig. Kram

Karpstryparn sa...

Jääädrarr, nu får jag ståpäls! Den gäddan var grann den. Vad fick han den på? Vad vägde den? Vart fick han den?

Svar: Precis, ingen vettig och normalt funtad människa vill ha sådana till grannar.

Augusta sa...

Vilken fångst! Då förstår jag sonen var stolt.

Salt känns som jag skulle önska om jag åt min fisk :) Men kanske har man andra smaklökar i den åldern :)

Min dotter är 1 år äldre än din son. Min dotter började i årskurs 9 nu.

Stor kram

Smörblomma sa...

annepauline: Faktum är att de hade grillat alla fyra fiskar de hade fått och också ätit upp dem!

Fast efterrätten, den gick nog också åt. Han åt upp allt som hade lämnat.