lördag 7 augusti 2010

Migräään igår :(



Igår var det så dags igen. Migrääään. Numera uppdyker åkomman bara ungefär två gånger per år, och igår kom den med verklig kraft. Dessutom på helt ovanlig tid på dygnet, vilket gjorde att den från början var svåridentifierbar. Migränen uppdök nämligen vid sen eftermiddag, istället för från morgonen som annars brukligt är.

Kanske berodde det på att jag hade jobbat natt och dygnet var i obalans, kroppen tolkade alltså detta som morgon? Eller var det för att jag somnade i solen istället för att gå in och sova på sena eftermiddagen?

Shit the same, hur som helst dök världens migrän upp som lamslog mig helt. Allt syntes darrigt (som på bilden.) Alla ljud måste stängas ut och rummet mörkerläggas. Inte ens lukten från tvättmedlet på lakanen kunde jag tåla.

Dessutom spydde jag fem, sex gånger. När det äntligen var slut på maginnehåll kunde jag kasta in ett migränpiller. Det hölls också in, och gjorde till och med verkan fast jag tog det så pass sent.

Vid elvatiden somnade jag och vaknade vid elvatiden idag förmiddag. Inga känningar alls av gårdagens migrän. En ny dag hade börjat.

2 kommentarer:

Augusta sa...

Oj, det lät inte roligt. Hoppas du inte har det ofta. Men hoppas du har haft det bra idag :)
Kram

Nett sa...

Usch då för migrän, får vara lyckligt lottad att jag har sluppit sådant, sällan jag har huvudvärk med. Kram