fredag 20 augusti 2010

Minns ni?!


Minns ni detta , missödet som hände i november ifjol? Aldrig hade man väl trott att den mobilen någonsin skulle funka igen.

Men se, det gjorde den när sonen för ett par dagar sedan plockade fram den från gud vet varifrån! Säkert har den legat någonstans längst underst och bidat sin tid och nu äntligen torkat upp.

Tur att jag inte föll för mitt dåliga mammasamvete och genast köpte en ny mobil till pojken. Nej, barn ska lära sig att inte låta mobilen hänga med i byxfickorna in till hjälpköket som ju är en tvättklädeszon!

Efter missödet har förresten ingen mobil alls ens kommit i närheten av hjälpköket, så jag tror nog att läxan gick hem :)

Och nu fungerar ju dessutom också mobilen igen. Sluta aldrig tro på under!

7 kommentarer:

Ellis sa...

Jo underverk kan hända med telefoner om de får torka! =)
Det är kul att göra olika utmaningar, nu har jag tom tur var Elvisstämplar hemma! =)
Kramar

Fenixmonas sa...

Precis det samma hände med min kamera...den funkade oxå igen efter upptorkning! Kramiz

Bengt sa...

Hej Smörblomma! Du har en väldigt fin blogg! "Mellersta Finland" - det är väl inte svenskspråkiga bygder direkt? Senaste kommentarerna? 1. Lägg till gadget. 2. Mest populära, till vänster. 3. Recent comments, högst upp.

Mobilamamma sa...

Nej, min kommentar försvann ut i rymden! Strunt samma, jag hade skrivit om att använda fönen med kalluftsläge för att påskynda torkningen. Det går också att göra så med kaffeindränkta tangentbord har jag för mig! :-)

Smörblomma sa...

Mobilamamma: Det är skönt när det finns konster att tillgå, så att man inte hamnar att slänga dyrbar teknik.

Fast när det gällde mobilen trodde jag aldrig att den hade en chans, den hade nämligen ett hål i displayen (!) redan sedan tidigare, och det var bara att hälla ut vatten ur den när jag plockade ut den ur tvättmaskinen.

Men efter nio och en halv månads torketid funkar den ju igen!

Kent sa...

Va sjutton!!?? Ett hål i displayen att hälla vatten ur och så börjar den att funka igen så där bara!!??

Smörblomma sa...

Kent: Ja, det är ju det jag säger: Sluta aldrig tro på under! För om detta inte är ett under, vet jag inte vad som skulle vara ett under.