fredag 2 april 2010

Långfredagen



Jag sitter just här och läser mitt gamla inlägg som jag skrev för ett år sedan. Samma sak gäller än, kan jag bara konstatera.

I år har jag försökt använda långfredagen till något vettigt. Det ville sig så att vi alla här hemma var lediga idag, vilket ju inte inträffar ofta. Så då kunde vi alltså städa!

Sagt och gjort. Vi vaknade vid elvatiden, kaffe och smörgås, och efter det blev det powerwalking nio kilometer (jag.)

Därefter inleddes städningen, karlarna i huset hade redan börjat på under min morgonpromenad. Fast det blev nog jobb över till mig också, att städa hela huset är ett drygt jobb.

Så kom jag dessutom på att nu skulle vi byta ut alla våra mattor, som hade lämnat att hänga kvar sedan Mimmi dog (för snart ett år sedan.) Sagt och gjort; gammelmattorna ut i containern, de ännu äldre mattorna (från den tid när vi inte hade någon hund) in igen.

Det ser rätt fräscht ut här nu, städat på något vis. Mat har jag också fått fixat, nu blir det bara att plocka in disken i diskmaskinen och plocka in smutstvätt i bykmaskinen.

Som sagt; långfredagen är en dag som kan användas till något riktigt vettigt, sällan har jag fått så här mycket gjort på bara en dag! Jag glömde att nämna att jag också har suttit ute och solat i ett par timmar.

Ha en fortsatt bra påsk :)

6 kommentarer:

Ellis sa...

Hej!
Här har det varit grått och dimma, tog en promenad till mamma mitt på dagen och sedan kom min kusin med fam dit på besök, de är uppe i veckan, så det var trevligt!
Annars en ganska lugn fredag, promenerade hemåt i dimman och dricker nu te! =)
Kram och Glad Påsk!

Fenixmonas sa...

Godmorgon denna påskafton! Här har inte varit sol på länge, blåsigt o kallt men idag kanske...Kramiz!

Tommy sa...

Hejsan.. Jo barnen här är väl som barn är mest. De lämnar bordet om de tycker det är tråkigt och kommer tillbaka när maten serveras:)
Här är det hett i dag, över 30 grader så man får väl hålla sig inne.

SARAH - You can't fix stupid sa...

sv: ja visst! Så jävla skönt haha :D Idag har det varit sjukt varmt!

Nett sa...

Härlig påsk har jag haft. Dåligt med bloggande för min del det sista, men jag har haft koll på er alla andra :)

Daniel sa...

Städat, motionerat etc Jisses så duktigt!!

Så påskfint du säkert har det!!!