tisdag 13 april 2010

Ett till vårtecken


Yep. Här har vi det allra viktigaste vårtecknet. En utkastad julgran, som har börjat bruna bort i färgen!

Inte så himla snygg kanske där den ligger, på vår bakgård och allt. Men då skulle ni se en annan gammal julgran som jag kollade in häromdagen. Ännu fullklädd med glitter och blingbling och utkastad bara lite åt sidan. Någon som inte hade brytt sig om att klä av granen när det blev dags att kasta ut den. Jag tänker inte berätta här var jag såg den.

Vårsolen blänker häftigt nu i det kvarlämnade pyntet och glittret i gammelgranen, skall ni veta. Själv blev jag helbländad och tänkte flyga på baken när jag råkade att se dit. Nästan blind på kuppen blev man också för ett par minuter.

Flera vårtecken följer imorgon.

7 kommentarer:

Ellis sa...

Skönt med ledigt och sol! Här är det sol och jobb som gäller! =)
Sitter och dricker te efter att ha sprungit upp och ned i tvättstugan!
Kramar

Tommy sa...

Haha,stackars dej.
Här utanför ligger också en gran, men utan glitter.

biggan sa...

vill dom inte ha sakerna nästa jul?? hihi kram biggan

Nett sa...

Då måste man vara bra lat om man inte ens orkar ta av glittret och allt annat på granen innan man slänger ut den.

SARAH - You can't fix stupid sa...

sv: haha ah precis. Det är ju faktist ett par år kvar haha! Men får håll tummarna för att det inte händer nånting ;)

Veiken sa...

Vilken tur att vi ínte har gran......slipper skräpet sen. Ha en fin kväll.

Veiken sa...

Visst är det så. Vårtecknen står som spön i backen nu. Ny poppar upp för varje timma som går. Kram