torsdag 1 april 2010

Glad Påsk!


En Glad Påsk önskas alla mina läsare! Nu verkar ju våren också äntligen vara på väg, det smälter ju av bara attan, där ute.

Jag är inte någon storfirare av påsken, åtminstone inte i år. Det enda jag har gjort, är att handla påskgodis och chokladägg. Och så ett fint påskkort som vi fick på posten av mamma.

Det är faktiskt första gången på närmare tjugo år, som jag inte har satt upp påskgardinerna! Vad sägs om det?!

Något påskgräs har jag heller inte sått, också det första gången på närmare tjugo år. Jag försökte redan ifjol att fuska bort gräset, men då sade yngste sonen att "varför har inte vi sått något påskgräs i år??"

Så då sådde hans snälla mamma påskgräs två dagar före påsken, jag tror det hann komma upp två strån till påsklördagen... Fast det gjorde ingenting enligt sonen, vi hade ju påskgräs på G iallafall!

I år har han inte sagt något om vårt uteblivna påskgräs (än), hoppas att han inte säger något heller!

Glad Påsk till er alla!

4 kommentarer:

Tommy sa...

Jag önskar Glad Påsk tillbaka.
Här i Israel firas Passover istället. Det började i söndags med en speciell middag och slutar på måndag. Men emellan har det varit vardagar.

Nett sa...

Kommer in och önskar glad påsk :) Kram

Fenixmonas sa...

I fjol gjorde jag ingenting...men i år har jag grejat massor...Kramiz

SARAH - You can't fix stupid sa...

sv: tack :D
ja men precis. det är ju kul med lite nytt ibland.