onsdag 7 april 2010

På polisstationen


Idag har vi tillbringat en ganska stor del av dagen på polisstationen. Hur otroligt det än kan låta, så är denne lille kille nu så gammal, att det är dags att ta mopedkörkortet! Åren går verkligen fort nu.

Polisstationen, ja. Där får man verkligen köa ifall att man dyker upp vid halv fyra tiden på eftermiddagen, vilket ju alla verkar göra. Efter en lång tids väntan blev det äntligen vår tur då.

Denna gång hade jag verkligen förberett mig (till skillnad från den där gången för två år sedan, när jag för första gången var ute i samma ärende.)

När det äntligen blev vår tur framme vid disken hade vi alla papper färdigt ifyllda. Alla behövliga underskrifter hade vi också redan insamlade, och alla pappren färdigt undertecknade.

Där satt jag bara och plockade och bläddrade bland alla extra papper vi hade med oss, och passen. Jag tror att hon som satt bakom disken blev jätteimponerad av oss, iallafall verkade hon ordentligt nöjd då allt löpte på så smidigt. (För två år sedan blev vi nästan tillbaka hemskickade då vi bara hade Kelakortet med som identitetsbevis, istället för passet.)

Grattis min pojke, om tre veckor borde du ha mopedkörkortet i din hand. Mamma önskar lycka till!

9 kommentarer:

Tommy sa...

Man lär sig av misstagen.
Jo jag är kvar i Israel, men på söndag åker jag hem och på måndag ska jag vara på arbetet. Det känns inte så särskilt lockande. Får hoppas de är vår därhemma då.

SARAH - You can't fix stupid sa...

sv: ja precis haha. får hoppas att det vänder snart! :)

Fenixmonas sa...

Ja, tänk vad åren går...ingen av oss hade en aning om att åren går så fort!!! Kramen

Fenixmonas sa...

Tyckte först att du tagit bort koden...men då kom den upp igen...Kramiz

Ellis sa...

Jag ska också till polisstationen men för att skaffa nytt pass inför resa i maj, kanske ska gå dit på förmiddagen imorgon! =)
Lycka till med moppekortet för sonen då!
Kramar

biggan sa...

ojjj vad roligt för honom. grattis till honom, vilken fin blogg du har, kram biggan

Nett sa...

Vad kul för din son, det är ju en passande tid just nu med våren att få köra moped. Kram

Olivia sa...

Åren går... Snart dags för min son också...

Daniel sa...

Roligt med mopedkort!!!

Jisses ja. T.o.m. polisen har tydligen bråda tider dom me!