onsdag 6 januari 2010

Feng Shui


Det är igen dags för Feng Shui. Julen skall ut, och idag har den äntligen åkt slutgiltigt ut, allt är väcks. All sjukdom som vi i olika etapper har drabbats av, allt sedan september vill vi också bli kvitt.

Så nu Feng Shuiar vi! Allt julgrejs har nu åkt ut, dörrarna har satts på vid gavel (trots kylan!), dammsugaren drogs fram för att suga in granbarren och allt juldamm. Renbäddning av sängarna har redan ägt rum. En brasa i spisen brinner nu för att manifestera all rening. Duschen rinner för högvarv i badrummet.

Feng Shui är för mig ett verkligt intressant ämne, rent av så intressant att jag funderar på att skriva en egen bok om saken :x

Vind och vatten...

8 kommentarer:

Ellis sa...

Skönt att ha städat igenom förstår jag, fick lite uppdatering av Nisse, hörde att det gick bra hos läkaren!
Hoppas du har en trevlig kväll!
Kram

Nett sa...

Julen är ju redan ute här, dammsugaren skall få se sig ett ljus här imorrn ;) Ha en fin kväll!

Fenixmona sa...

Hej på er båda...Ja, det är otroligt så lika Nisse och Cesar är! Hoppas nu att du kommenterade efter bildspelet så ni kommer med i filmen...Kramiz

Ida sa...

Tack det var en bra förklaring! :) Men jag har tyvärr inte kommit så långt än på målningen.. det är rätt så svårt att måla abstrakt tycker jag.

hoppas att du får en fin kväll! :)
kram

Smörblomma sa...

Ellis: Ja, det gick bra hos läkaren för sonen, men än har vi laboratorieprover att ta. Svininfluensans följdsjukdomar är rätt jobbiga...

Trevlig kväll till dig med! Ikväll kommer Let`s dance på tv :) Kram

Smörblomma sa...

Nett: Ja, nu är julen ut, och det känns sköönt! Ha en fin fredagskväll :)

Smörblomma sa...

Fenixmona: Nej, jag kom inte på att kommentera efter bildspelet, men det skall jag göra nu! Kramiz

Smörblomma sa...

Ida: :)