fredag 8 januari 2010

Feng Shui igen


Feng Shui är ett intressant ämne. Visste ni, att om man flyttar på tjugosju saker i sitt hem, kan man ändra mycket på hur energierna flyter på i ens hem.

Det behöver inte vara frågan om några stora saker, det kan till exempel vara frågan om att man sätter tandkrämstuben på ett annat (numera ändamålsenligare) ställe i badrummet. Eller att man flyttar en tidningshög i en korg, istället för att den ligger någonstans i hörnet av köket.

Småsaker, först och främst alltså. Jag har testat att flytta på lite saker, och det fungerar faktiskt! Ännu har jag bara flyttat på tio saker, och jag kan redan märka att energierna flyter på, på ett annorlunda sätt där.

Prova på ni också!

10 kommentarer:

Daniel sa...

Intressant

Men får verkligen hålla räkning om man ska flytta 27 grejor!

Ellis sa...

Härligt att det funkar! =)
Jag har köpt en spikmatta idag, ska bli spännande att testa!
Såg en timme av Let's dance, sen tog Morden i Midsomer över! =)
Kramar

Fenixmona sa...

Godmorgon i kylan vännen! Det där ska jag prova! håller på att ta bort julen och då sätts ju de gamla sakerna tillbaka på de platser som de hade tidigare...NU ska det ändras, då se vad som händer då...Kramiz

Nett sa...

Intressant det där, här hemma flyttar jag p saker ganska ofta. Ha en fin Lördag!

Augusta sa...

Hej Smörblomman och Nisse :)

Intressant att höra. Menar du energin = tillfredsställelse. Jag känner mer harmoni med kalla ytor har jag känt. Stora rum med sparsamt möblerat.

Trevlig dag och kram

Smörblomma sa...

Daniel: Ja, det är jättesvårt att hålla koll på att det blir just tjugosju saker man har flyttat på. Jag skulle nog tro att det blev cirka tretti saker jag flyttade på. Man ville ju vara på den säkra sidan ;)

Smörblomma sa...

Ellis: Jag använder min spikmatta dagligen, djupsömnen blir bättre när man använder den regelbundet. Funderar på att skriva ett inlägg om det :) Kramar

Smörblomma sa...

Fenixmona: Feng Shui är väldigt kraftfullt, mera om det lite längre fram :) Kramiz

Smörblomma sa...

Nett: Visst är det märkligt, hur saker och ting och tankebanor ändrar riktning, när man lite ruckar på dem lite. Mera om det senare.

Smörblomma sa...

Augusta: Godkväll på dig med, hälsar både Nisse och jag :)

Med energin avser jag i detta sammanhang främst en kraft som är i ständig rörelse, och som påverkas och färgas av våra tankar och handlingar. Såväl positiva som negativa.

Mm, i sparsamt möblerade utrymmen är det lättare att fökusera, just på grund av avsaknaden av "allt för mycket".

Mera om det senare :) Kram