måndag 18 januari 2010

Ännu mera Feng Shui



Feng Shui tänkandet fortsätter. Jag har ordnat och röjt i ett skåp där jag har förvarat till exempel gamla månatliga utdrag från banken. Tänker inte avslöja här, hur gamla vissa av utdragen var ;)



Uppröjningen av skåpet, ledde i sin tur till att jag idag tog tag i att skicka iväg ett antal mail, som bara har lämnat för mig. Samma sak gällde ett par viktiga telefonsamtal, som nu också blev ringda.



Jag är helt övertygad om att vår yttre och inre miljö samverkar. När vi börjar städa och organisera i vår yttre miljö, så dröjer det inte länge förrän också insidan (på något oförklarigt vis) också börjar organisera upp sig!


11 kommentarer:

Ida sa...

Oj vad skönt att höra någon som inte haft problem med min blogg! :P Jag listade ut felet, men jag vet inte om den nya designen fungerar i alla webbläsare än..

Hoppas att du har haft en bra helg! :)
Kram

Ellis sa...

Jag försöker ordan eftersom, så snart lir det ordning här också! Fick lite mer att tänka på efter att jag läste klart Elizabeth Gilberts bok, blir nog att läsa den fler gånger!
Hoppas du har haft en bra dag, hälsa Nisse! =)
Kramar

Nett sa...

Sådant är härligt, det är detsamma här hemma när jag städade idag då passade jag på att röja lite och kasta en del. Ha en fin kväll!

Fenixmonas sa...

Här fixar gubben mest nu för tiden...jag har ju så mycket på jobbet! men jag har berättat för honom om dessa viktiga små förändringar...Kramiz Fenixmona

Augusta sa...

Det håller jag med om. Röjer man och har det fint får man mer till för sitt inre.

Just nu har jag mycket jobb. Helt kaos hemma och ingen tid för mig själv.

Skulle behöva läsa lite om feng Shui. Men har inte tid p.g.a. allt som ligger. Se teorin från Feng Shui stämmer.

Hälsa Nisse. Kram

Smörblomma sa...

Ida: Hoppas din blogg funkar bra nu! Kramar

Smörblomma sa...

Ellis: Ja, att ordna upp allteftersom är en bra idé, man får mycket uppordnat då, och det känns liksom inte "för mycket" :) Kramar

Smörblomma sa...

Nett: Ja, och jag fortsätter också bara att röja. Det är inte riktigt klokt hur mycket skräp man samlar på sig!

Smörblomma sa...

Fenixmona: Ja, karlarna brukar nog också kunna ta till sig feng shui, speciellt när de ser resultatet :) Kramiz

Smörblomma sa...

Augusta: Jag hälsade till Nisse :) Feng shui är jätteintressant, jag håller faktiskt på att samla ihop material till en bok om det :x Kram

Rhea sa...

Helt klart att jag behöver röja enligt feng shui.
Ha det bra! Kram