tisdag 19 november 2013

Upprop: Hoppas på klimatförändringen och milda vintrar utan snö


Det sägs att vintern är på väg. Om ett par dar ska första snön falla. Jag kan redan känna det vassa våta  mot min kind. Fingrarna kommer att stelna och göra ont. Kylan kommer att borra sig in i skorna och tårna.

Jag kommer att halka på förrädiska ispölaroch risken att skada sig allvarligare finns varje gång. Jag jobbar ju på sjukhus så jag vet vad allvarligare skador som hänt på hal stentrappa kan föra med sig. Och nu menar jag inte något vanligt ynka benbrott utan jag pratar om allvarligare skallskador. För att vara riktigt pessimist.

Höstens vurpa har ju förresten redan hänt. Klockan fem en morgon, jag iklädd endast pyjamas och inneskor ute på trappan. Dåre där kan man tänka, att ge sig ut på hal trappa iförd sådan klädsel. Riktigt som att tigga om benbrott. Men ha ha, det blev inte några brutna revben fast ryggen ömmade som attan efteråt.

Vill inte ha vinter. En vinter med plusgrader vore väl okay, men inte som det ser ut nu. Kanske kan man hoppas på klimatförändringen och hoppas att vintrarna kan bli varmare framöver?

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Håller fullständigt med dig! Vill inte heller ha vinter...men idag är det minusgrader här. Kramiz