torsdag 5 november 2009

Igen :(


Som om det inte räckte som det är. Jag är sjuk igen, ny sjukdom. Det är skittrist att hela tiden skriva ny sjukdomsblogg.

Men, here goes: jag har ryggskott, eller vad man nu skall kalla det.

I går hände det på jobbet. Jag missbedömde en situation och överraskande hände det. Det var inget jag hade kunnat förutse, och lika gärna skulle det kunna hända igen.

Men lika så väl. Jag är sjukskriven tills nästa veckas lördag.

Jag kan knappt lägga mig ner i sängen utan hjälp, och ännu värre är det att stiga upp utan hjälp.

Jag får mina mediciner betalda av ett försäkringsbolag, alltid något.

Kommer det att hända ännu mera saker i höst, tro?

11 kommentarer:

annsan_s sa...

Det är ju det! De får man verkligen hoppas på. Kram

Fenixmona sa...

Usch stackars dig! Vilket elände!Kramiz

Ellis sa...

Åhh vad jobbigt med ryggskott, tur i oturen att du får dina mediciner betalda i alla fall. Jag hämtade ut en ny astmamedicin igår, inte direkt billig men har börjat en ny period på högkostnadsskyddet så lär snart komma upp i max beloppet! =)
Sköt om dig!
Kramar

Karpstryparn sa...

Svar: Japp.
Ja, att andas åt det håll som en icke-vit invandrare kommer gående är väl snart hets mot folkgrupp det också.

Smörblomma sa...

annsan_s: Gomorron på dig! Det har snöat här! Kram

Smörblomma sa...

Fenixmona: Elände, ja. Fast det känns lite bättre idag, jag skall snart ta itu med disken som jag skippade igår kväll. Kramiz

Smörblomma sa...

Ellis: Mmm, det känns bättre idag, nu kan jag ju till och med sitta och blogga utan större smärta. Bara en sådan sak! Kramar

Smörblomma sa...

Karpstryparn: Just det, man får vara försiktig i dagens läge ;)

Nett sa...

Stackare, så trist att du är sjuk igen, men det är väl den årstiden då kroppen är mer mottaglig mot allt. Krya på dig!

annepauline sa...

...och jag tappade en halv plomb ur en tand igår kväll, jag blev så sur så bläää. Har fått tid till tandläkare på onsdag och det lär inte bli billigt. Usch för onda ryggar och trasiga tänder!

Smörblomma sa...

Nett: Jag skulle tro att det är årstiden som gör en svagare, ja. Ja, och ryggen blir nog långsamt bättre.



annepauline: Ja, skit. Jag är livrädd för tandläkaren, och dyrt blir det alltid där. Som tur är, så är det ju gratis att få ryggskott ;)