lördag 1 september 2012

September - förändringarnas tid



September är en speciell månad, och också min födelsemånad. Kanske därför, vem vet? Det är hur som helst i september idérna och också insikterna om det kommande året kommer till mig, lite som vid nyår för många andra. Nyår är förresten en schablonhögtid för mig, inget av värde alltså.

Det är en alldeles speciell känsla när man får insikter om hur ens kommande år kommer att gestalta sig, det går inte att beskriva i ord. Äntligen vet man, allt som man gått och halvgrunnat på, nu står det plötsligt klart för en.

Förändringar är av nöden, annars stagnerar man och slipper man inte framåt. De är inte av ondo, även om de ibland kan anses som drastiska. Hur skönt är inte det, att man inser att det var ju såhär och att man i fortsättningen slipper halvgrunna?

9 kommentarer:

saqer sa...

Måste gratulera dig till din fina septemberkänsla! Själv går jag mest runt och känner panik över att solen är på väg att "försvinna" i sina åtta månader, ännu en gång... (lyssna inte på mig!)

Fenixmonas sa...

Jag tänker att det är lite terminstänkande inför september...ny termin, nytt läsår...Fast jag fasar ju för den årstid som följer efter höst så jag ser inte alls fram emot det som komma skall! Ja, Christoffer är duktig...igår blev det "lön" för mödan...Kramiz

Ellis sa...

Hej!
Jag gillar också september, min födelsedagsmånad också! =) Bra skrivet om hur du upplever månaden! =)
Kram Elenor

Blommen sa...

Insiktfullt och bra skrivet! Kram, Blommen.

Ninja sa...

Jag gillar också september och hösten...förändringar kan vara bra.

Tommy sa...

Jo förändringar ger livet lite extra krydda.

Augusta sa...

Förändringar är positiva och nödvändiga som du skrev.
Spännande och lärorika.

Men man måste ju vilja det annars kanske det blir svårt.

Kram till dig och Nisse :)

Nett sa...

Jag gillar september med, min födelsemånad med :) Men det som kommer efter månaden kan man lika gärna få spola fram med en snabb fart. Kram

Karpstryparn sa...

Tjo! Hoppas allt är bra med dig, har inte kommenterat andra bloggar så mycket på sistone. Men har inte slutat blogga, är dock engagerad i en massa annat politiskt också. Men kolla gärna in min blogg, finns några nya inlägg där.
Bra inlägg om september förresten.

*Kram*