söndag 27 juli 2014

Jag tänker göra augusti till bästa månaden på det här året


Godkväll! Semesterfiraren här! Jag har nu haft semester i två dagar och har redan bekvämt glidit in i semesterlunken. Igår till exempel, slutade jag läsa en spännande bok först halv två på natten istället för sedvanliga tolv. Jag hade kunnat läsa hur länge och sent som helst, men någon måtta fick det väl vara.

Och det straffar sig ju också alltid nästa dag. Idag steg jag upp halv elva. Igår halv tolv.


Annars är allt bara bra. Kryddlandet växer och brer ut sig som synes. Efter två dagar utomhus i bikini är jag redan lika brun som om jag hade haft semester hela sommaren. Snabbt kom man ifatt där.

Jag kan inte precis påstå att juli varit någon höjdarmånad förrän nu. Datorn sippade, sist ut med semestern av alla på jobbet, ja det finns hur många som helst av tillkortakommanden under julimånaden, fram tills nu.


Augusti kommer att bli bra, det har jag bestämt. Och när man bestämmer sig för något, då blir det också ofta så. Vad och hur man tänker, det attraherar man, så är det! Kanske inte helt så enkelt, i såfall skulle ju solen skina jämt och ständigt över en och alla bekymmer vore låååångt boooorta. Men mera om attraktionslagen en annan gång.

Jag fortsätter vidare i ett annat inlägg senare, allt det här verkar ju bli hur långt som helst. Det finns så mycket bra som ska ske i augusti!

5 kommentarer:

Ellis sa...

Härlig start på din semester! =) Sola har det inte varit mycket av, lever i ett hav av lådor, värme och hittat mycket damm på ställen också.
Kryddträdgården såg fin ut, insett att jag fått ohyra på hela min salladslåda så den får nog slängas, synd!
Kram Elenor

Fenixmonas sa...

Min pappa har ett bra uttryck, han brukar säga att: "Det blir som det blir om det inte blev som det skulle." Med din inställning så blir det säkert jättebra! Kramiz

Nett sa...

Underbart, det är så semester skall vara, min är slut fast jag har en hel del kvar att plocka ut, kanske blir lite semester till hösten med. Kram

Solveig sa...

Fortsätt njuta, det vet jag ju nog att du gör :) Det bästa med arbetet är nog ledigheterna! Njuter av 1 ledig dag sedan 5 arb.dagar före följande 1-dags ledigt, du vet hur det är. Härligt med sol&värme men nog skulle ett regn göra susen för naturen, tänker på äppelträden m.m. som lider i hettan. Och alla djur och fåglar med. Aldrig är man helt nöjd. Läs och fortsätt njuta av din semester! Vi ses :)

Smörblomma sa...

Solveig: Det bästa med arbetet är nog ledigheterna, just det :P